Girişimcilik ve Girişimcinin özellikleri
· İktisatçı Richard Cantillon: Girişimciyi henüz belirlenmemiş bir bedelle satmak üzere üretim girdilerini ve hizmetleri satın alan ve üreten kişi olarak tanımlamıştır.
· Hayalci bakış açısı: Girişimciyi yöneticiden ayıran temel unsurdur.
·
Girişimcinin özellikleri · Hayalci · Vizyon sahibi · Değişim ajanı · Gelecekte yaşayan · Olan fırsatları gören | Yöneticinin özellikleri · Planlayan · Organizasyon yapan · Problemlere odaklanan · Geçmişte yaşayan · Güven arayan | Teknisyenin özellikleri · İş yapan, sorun çözen · Mevcut durumla yetinen · Kolaya kaçan · Bugünde yaşayan |
· İktisatçı Joseph A. Schumpeter: Girişimcinin yenilikçi ve dinamik olma özelliğini ilk kez vurgulayandır.
· Girişimci ile ilgili yapılan tanımlardan dört temel unsur dikkat çeker. Bunlar;
o Yatırım süreci
o Çaba harcanması
o Risk
o ve Getiridir.
· Yenilikçi üretim: Küreselleşme olgusu ile birlikte iş dünyasına hakim olan temel düşünce yapısıdır.
Girişimcilikte Yaratıcılık
· Beyin fırtınası: Çağrıştırma ve uyarma etkisi yaparak, grup halinde düşünce yaratan düşünme tekniğidir.
· Ters beyin fırtınası: Düşünceler ne şekilde başarısızlığa uğratılabilir amacıyla yapılan düşünme tekniğidir.
· Gordon yöntemi: Beyin fırtınasının kaldığı yerden devam ettiği ve beyin fırtınasından daha sistemli olan tekniktir.
· Hayal gücü: Yaratıcılık için en önemli itici güçtür.
· Motivasyon: Girişimciliğin ilk adımı motivasyondur. İçsel ve dışsal motivasyon olmak üzere ikiye ayrılır. İçsel motivasyon dışsal motivasyona göre daha etkilidir.
· İç girişimcilik: Kurulmuş bir işletmeye yeni kavramlar ilave edilerek yeni iş fikirleri oluşturulmasına denir.
· Yaratıcılığın yoğunlaştığı alanları dört grupta toplayabiliriz. Bunlar;
o Yeni ihtiyaç alanları
o Halen karşılanmakta olan ihtiyaç alanları
o Değişikliklerden doğan ihtiyaç alanları
o ve Sorunlardır.
· Yaratıcılık dört aşamalı bir modeldir. Bunlar;
o Hazırlık
o Kuluçkaya yatma
o Yaratıcılıkların ortaya çıkması
o Yaratıcılık sonuçlarının ortaya çıkmasıdır.
· Matris yöntemi: Ürünle ilgili unsurları iki boyutlu bir tabloya yerleştirip yeni düşünceler yaratan sistemdir.
· Yatay düşünme tekniği: Amacı doğru düşünceleri değil, farklı düşünceleri bulmaktır.
· Odak grup görüşmeleri tekniği: Konunun önceden belli olduğu ve grupların bu konuya ve soruna odaklandığı, sonuçların ek çalışmalar ile analiz edildiği yöntemdir.
· Bireysel yaratıcılıkta tutum ve davranışlar dört tanedir. Bunlar;
o Farklılık
o Hata ve risk
o Düşünce (düşünce serası)
o Kavram oluşturma
· Örgütsel yaratıcılıkta yönetsel tutum ve davranışlar yedi tanedir. Bunlar;
o Meydan okuma
o Özgürlük
o Kaynaklar
o Sıcak takımlar (çalışma grubu)
o Teşvik
o Örgütsel destek
o Odaklaşma
kaynak: http://arastirma-odevi.blogspot.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder