GİRİŞİMCİLİK 2008 Ara Sınav Notları 2/1

Girişimcilik ve Girişimcinin özellikleri

· İktisatçı Richard Cantillon: Girişimciyi henüz belirlenmemiş bir bedelle satmak üzere üretim girdilerini ve hizmetleri satın alan ve üreten kişi olarak tanımlamıştır.

· Hayalci bakış açısı: Girişimciyi yöneticiden ayıran temel unsurdur.

·

Girişimcinin özellikleri

· Hayalci

· Vizyon sahibi

· Değişim ajanı

· Gelecekte yaşayan

· Olan fırsatları gören

Yöneticinin özellikleri

· Planlayan

· Organizasyon yapan

· Problemlere odaklanan

· Geçmişte yaşayan

· Güven arayan

Teknisyenin özellikleri

· İş yapan, sorun çözen

· Mevcut durumla yetinen

· Kolaya kaçan

· Bugünde yaşayan

· İktisatçı Joseph A. Schumpeter: Girişimcinin yenilikçi ve dinamik olma özelliğini ilk kez vurgulayandır.

· Girişimci ile ilgili yapılan tanımlardan dört temel unsur dikkat çeker. Bunlar;

o Yatırım süreci

o Çaba harcanması

o Risk

o ve Getiridir.

· Yenilikçi üretim: Küreselleşme olgusu ile birlikte iş dünyasına hakim olan temel düşünce yapısıdır.

Girişimcilikte Yaratıcılık

· Beyin fırtınası: Çağrıştırma ve uyarma etkisi yaparak, grup halinde düşünce yaratan düşünme tekniğidir.

· Ters beyin fırtınası: Düşünceler ne şekilde başarısızlığa uğratılabilir amacıyla yapılan düşünme tekniğidir.

· Gordon yöntemi: Beyin fırtınasının kaldığı yerden devam ettiği ve beyin fırtınasından daha sistemli olan tekniktir.

· Hayal gücü: Yaratıcılık için en önemli itici güçtür.

· Motivasyon: Girişimciliğin ilk adımı motivasyondur. İçsel ve dışsal motivasyon olmak üzere ikiye ayrılır. İçsel motivasyon dışsal motivasyona göre daha etkilidir.

· İç girişimcilik: Kurulmuş bir işletmeye yeni kavramlar ilave edilerek yeni iş fikirleri oluşturulmasına denir.

· Yaratıcılığın yoğunlaştığı alanları dört grupta toplayabiliriz. Bunlar;

o Yeni ihtiyaç alanları

o Halen karşılanmakta olan ihtiyaç alanları

o Değişikliklerden doğan ihtiyaç alanları

o ve Sorunlardır.

· Yaratıcılık dört aşamalı bir modeldir. Bunlar;

o Hazırlık

o Kuluçkaya yatma

o Yaratıcılıkların ortaya çıkması

o Yaratıcılık sonuçlarının ortaya çıkmasıdır.

· Matris yöntemi: Ürünle ilgili unsurları iki boyutlu bir tabloya yerleştirip yeni düşünceler yaratan sistemdir.

· Yatay düşünme tekniği: Amacı doğru düşünceleri değil, farklı düşünceleri bulmaktır.

· Odak grup görüşmeleri tekniği: Konunun önceden belli olduğu ve grupların bu konuya ve soruna odaklandığı, sonuçların ek çalışmalar ile analiz edildiği yöntemdir.

· Bireysel yaratıcılıkta tutum ve davranışlar dört tanedir. Bunlar;

o Farklılık

o Hata ve risk

o Düşünce (düşünce serası)

o Kavram oluşturma

· Örgütsel yaratıcılıkta yönetsel tutum ve davranışlar yedi tanedir. Bunlar;

o Meydan okuma

o Özgürlük

o Kaynaklar

o Sıcak takımlar (çalışma grubu)

o Teşvik

o Örgütsel destek

o Odaklaşma


kaynak: http://arastirma-odevi.blogspot.com/

Hiç yorum yok: